Wednesday 2 September 2015

SELAMATKAN GAJI BULANAN DENGAN MEMBELI EMAS.

Perkara pertama yang kita biasa fikir bila tiba hari gaji ialah untuk menyelesaikan komitmen tetap setiap bulan seperti hutang, pinjaman dan juga komitmen harian.
Perkara kedua yang mungkin terlintas di fikiran kita ialah untuk "menghargai diri sendiri" dengan cara membeli barang idaman atau bercuti bagi menenangkan fikiran.
Hasilnya, kesemua duit gaji kita habis dibelanjakan dalam sekelip mata.
Sepatutnya kita boleh mengasingkan terlebih dahulu sekurang-kurangnya 10% daripada gaji kita untuk simpanan samada dalam bentuk tunai atau asset. Dengan cara ini, 10% tadi juga akan termasuk dalam komitmen kita setiap bulan.
Tetapi, simpanan tunai selalu bocor. Simpanan aset pula, insyaAllah kalis bocor.
Jika gaji anda bernilai RM3000, 10% daripadanya ialah RM300. Apa yang boleh anda buat dengan RM300 pada masa sekarang?
Dengan Public Gold, anda sudah boleh memiliki aset hampir 2 gram gold bar LBMA yang dikecualikan dari GST. Ramai yang melihat emas hanya sebagai bahan perhiasan. Tetapi sebenarnya emas merupakan aset dan pelindung kekayaan sebenar. Dengan kejatuhan nilai RM, nilai dan harga emas secara automatik akan meningkat.
Percaya atau tidak, anda sebenarnya boleh memiliki aset bernilai RM160,000.00 hanya di dalam kedua belah kocek seluar anda? Itulah harga sekilogram emas sekarang. Dengan jumlah yang sama di Kuala Lumpur, nak mendapatkan sebuah apartment sekarang pun sudah mustahil.
Bermulalah! Saya tunjukkan caranya. Hanya di Public Gold.

No comments:

Post a Comment